Bij de timmerman thuis lekt het dak… En zo geldt dat bij ons niet anders, want hoewel we er onze uiterste best voor doen om voor onze klanten en eindproducten de presentatie online zo goed mogelijk te verzorgen, laten we die voor onszelf net te gemakkelijk versloffen.

De oude website was na een paar jaar verworden tot een soort online frankenstein waar bezoekers eigenlijk met meer vragen weggingen dan ze oorspronkelijk de site mee bezochten. Terugblikkend op een succesvol 2016 bedachten we in januari dat het toch echt tijd werd voor een nieuwe site, eentje waar de bezoeker WEL kan vinden wat we doen en waar je het beste kunt parkeren :)

Scale up!

Toen ik een dikke 3 jaar geleden startte met Newest Industry deed ik dat eigenlijk met de grondbeginselen dat ik met leuke, slimme en hardwerkende mensen mooie dingen wilde maken die stuk voor stuk bijdragen aan een betere en transparantere wereld. Na 3 jaar mag je jezelf geen start-up meer noemen dus kan ik met trots zeggen dat we met een relatief klein team het voor elkaar hebben gekregen ons bedrijf naar de volgende fase te trekken. We zijn ieder jaar verdubbeld op het gebied van team, klanten en omzet. We hebben ons development platform NICCI ondertussen continue verder doorontwikkeld en in de tussentijd hebben Bas en Josh de operatie voortdurend verder geprofessionaliseerd. En naast dit alles hebben we het zelfs voor elkaar gekregen om onze eigen 2 concepten, Jumba en Digido, succesvol verder door te ontwikkelen maar daarover later meer.

Ontwikkelingen nicci.io

De technische basis van al onze oplossingen is nicci.io, en op basis hiervan hebben we de afgelopen jaren een aantal te gekke zaken ontwikkeld. Denk hierbij aan weer een aantal corporate platforms voor vooruitstrevende organisaties als De Hypotheekshop, Opel, ALD Automotive en Aegon maar ook een execution only hypotheekafsluitstraat die volledig is geïntegreerd binnen Stater. Als klap op de vuurpijl lanceren we binnenkort zelfs de eerste robo-adviseur gebouwd op basis van NICCI.IO! In totaal verwelkomen we meer dan 2 miljoen bezoekers per maand op onze platformen, een kleine milestone waar we erg trots op zijn. In het aankomende half jaar willen we het platform dan eindelijk publiek naar buiten gaan brengen zodat ook andere organisaties gebruik kunnen gaan maken van alle voordelen van ons extreem schaalbare, data- en profielgedreven developmentplatform.

Jumba

In dit blog heb je al kunnen lezen hoe Sander ons succesvol het eerste serieuze stapje naar een professionele organisatie heeft laten maken. Omdat wij dankzij deze verbeterde processen en kwaliteit ook grotere klanten konden bedienen werd het zaak om onze operatie verder te laten groeien, zonder afbreuk te doen aan de ontwikkeling van de eigen concepten. Jumba stond bijvoorbeeld al live en omdat de steeds grotere projecten ook steeds meer aandacht vroegen dreigde heel even de focus hiervan af te drijven. Een duivels dilemma dat veel vergelijkbare organisaties zullen herkennen. Na heel even last van koudwatervrees gehad te hebben toch maar de knoop doorgehakt en Sander gevraagd of hij zijn oorspronkelijke droom weer wilde oppakken; jumba.nl op de kaart zetten. Ondertussen kan ik met gepaste trots melden dat Jumba een op zichzelf staand bedrijf is met Sander als zeer gedreven kapitein op de boeg!

Operatie Newest Industry

Sander op de boeg van Jumba is een succesformule, maar voor de operatie van Newest Industry op zijn zachst gezegd een uitdaging om op te lossen. Het founding team is vooral sterk in initiëren maar om echt iets voor elkaar te krijgen heb je afmakers nodig, en laten we die nou precies gevonden hebben in Josh en Bas. Beide heren meer dan 10 jaar ervaring maar misschien nog wel belangrijker: de perfecte persoonlijkheid om de organisatie strak als een snaar te zetten. De lat ligt hoog: we willen onze bedrijfsprocessen net zo goed onder controle krijgen als onze technische processen. En om ons te helpen om dit sneller te realiseren heeft Lou van Anholt (> 40 jaar ervaring in operational excellence binnen Shell) zich aan onze organisatie verbonden als adviseur operational excellence.

DIGIDO

Ondanks dat het platform en het gedachtegoed van DIGIDO toch wel de grondlegger van ons bedrijf is geweest hebben we het tot nu toe nog niet aangedurfd om het naar de buitenwereld uit te rollen. Standaard smoesjes als tijdgebrek borrelen op, maar ook een serieuzere reden is naar voor gekomen; we zijn als organisatie niet optimaal uitgerust voor de uitrol van een dergelijk platform. Ook hier na enige koudwatervrees de grote stap genomen en een oude bekende uit de sector aan het team toegevoegd; Robert-Jan de Roos is oud commercieel directeur van Tjip Software en kent binnen onze sector het klappen van de zweep! Onder leiding van Robert-Jan gaan wij dit jaar DIGIDO dan eindelijk naar de markt brengen. Hou digido.nl dus in de gaten voor updates!

Next steps

Als je in dit tempo aan het groeien bent is strategisch vooruit kijken natuurlijk extreem belangrijk. Als ik kijk naar de lanceringen, strategische samenwerkingen en uitdagende projecten die er voor mooie klanten aan zitten te komen kan ik niet anders dan heel blij en trots zijn te melden dat onze grondbeginselen nog steeds helemaal kloppen!