Bij Newest Industry zijn we nu in een fase beland van start-up naar scale-up. Sinds de oprichting in 2013, zijn we gegroeid van een team van 3 oprichters naar een midden klein bedrijf van tussen de 20-30 werknemers. Gedurende deze transitie is het behouden van de sfeer, team spirit en algemene bedrijfscultuur een van de belangrijkste speerpunten voor een succesvolle transitie en opbouw van het merk Newest Industry. Het doorlopen van deze fase van groei is spannend en belangrijk tegelijk en heeft daarom onze hoogste prioriteit.

Standard business operations contains three fundamental management imperatives that aim to maximize value harvested from business assets:

  1. Het genereren van herhaalde inkomsten
  2. Waardevergroting van de verschillende bedrijfsonderdelen
  3. Inkomsten en waarde veiligstellen

Start-up operatie

Startup operatie klinkt alsof het verschilt van een reguliere operatie en dit is met een reden; Het is namelijk enorm anders. Een succesvolle startup focust op output in de eerste maanden/jaren. Dit is niet anders bij Newest Industry. Zo was het doel de afgelopen jaren om in een korte tijd hoogstaande software gecreëerd, concepten te lanceren en ideeën uit te werken en te valideren. De strategie daarachter was altijd helder en gefocust. Er zijn parallelle tussen de twee type organisaties, hoewel bij een startup meestal de regels is dat vooral bij de start er een gemis aan structuur is. Bij een gestructureerde organisatie zal er meer worden gefocust op het minimaliseren van risico’s door gebruik te maken van bedrijfsprocessen. Bij een startup is het doel om de organisatie structuur aan te bieden en nieuwe processen te implementeren waarbij de flexibele cultuur gehandhaafd blijft. Op dit moment zijn onze operationele doelen als volgt:

  • Team uitbreiden
  • Vaste team organiseren voor de verschillende producten
  • Rollen formaliseren icm functies binnen de teams
  • Interne processen formaliseren
    • Professionalisering van devops processen
    • Professionalisering van de leverbetrouwbaarheid
  • Opzetten van productsupport

Mensen maken het bedrijf

Onze mensen maken Newest Industry tot wat het is, tijdens het uitbreiden van het team is het belangrijk om de cultuur en bedrijfsdoelen te bewaken. Zo is het huidige team vrij jong maar zeer ervaren op de kennisgebieden waarin we opereren. Recente toevoegingen aan ons team hebben ons de volgende specialisten gebracht: Een nieuwe office manager, projectleider, business analysts en testers. Dus wie zijn deze nieuwe teamleden?

Door het toevoegen van deze ervaren, enthousiaste en zeer capabele teamleden, geven we een boost aan onze productiviteit en creativiteit maar tevens verhogen we ook de professionaliteit van de organisatie.

Agile vs. Structuur vs. Klantbediening

Sluiten agile, structuur en een hoge service level elkaar niet uit. Nee, natuurlijk niet! Soms hebben deze afwegingen conflicterende doelen over elkaar, maar in de basis gaan deze drie doelen hand in hand met elkaar. Het opzetten van processen op een manier waarin ze structuur bieden en kunnen omgaan met flexibiliteit is de algemene uitdaging gedurende deze transitie. Dit is een veeleisende periode in termen van klant servicing. Een onderneming in een ontwikkel stadium heeft klanten nodig die deel willen uitmaken van deze ontwikkelingen om zodoende om te kunnen gaan met de verschillende uitdagingen zo nu en dan. Al vanaf de start met Newest Industry zijn er ondernemingen die geloven in de visie en hierin ruimte hebben geboden om naar een volgend niveau te komen.

Next steps

De operationele doelen zijn op dit moment gericht om verder te professionalisering, stabiliseren en het team verder te versterken met de juiste professionals. Dit klinkt als een goed plan, maar wat zijn de volgende stappen? Het verder professionaliseren en stabiliseren van onze merken en operationele uitdagingen zoals; Jumba, Digido & NICCI zijn onderdeel van deze volgende fase.